• (0251) 82 34 69
  • info@wckb.nl

Fase 1 – Mijn Winkel Mijn Website

Fase 1 – Mijn Winkel Mijn Website

03-​09-​2022

Voorafgaand op Fase 2 – is hier Fase 1 – Mijn Winkel Mijn Website.
Fase 1 is een project dat eigenlijk omvangrijker is dan Fase 2. Dat komt natuurlijk omdat hier de basis gelegd kan worden voor Fase 2. Met de nadruk op kan, want het hoeft natuurlijk niet. De winkelier staat vrij om direct naar Fase 2 te gaan.
Voordat we de mogelijkheden op een rijtje zetten moeten we eerst proberen uit te leggen waarom we bepaalde zaken belangrijk vinden.

Mijn winkel
Een winkelier wil de problemen rond de pandemie met de winkel maar één keer in zijn leven meemaken, daar gaan we van uit. Maar dat het uit te sluiten is valt niet te zeggen. Uiteraard is het voor iedereen duidelijk dat er anders nagedacht moet worden hoe de zaken dan wel geregeld dienen te worden en beter, zonder de authenticiteit te verliezen van de winkel. Met de authenticiteit bedoelen we dat winkelend publiek niet het gevoel krijgt ineens in en andere winkel beland te zijn dan ze dachten te komen.
Aan de andere kant ontkomt de winkelier er niet aan om enigszins mee te gaan naar de ’toekomst’, niet in de laatste plaats om zelf ook meer tijd te kunnen besteden aan de verkoop van producten. En dan doelen we voornamelijk op de automatisering die de winkelier meer tijd zal moeten geven. Daarnaast zal het winkelend publiek de eventuele veranderingen ook gaan merken in de winkel, doordat de producten op een andere manier gepresenteerd worden. En door de producten van zoveel mogelijk informatie te voorzien waardoor de winkelier minder vragen zal krijgen van klanten.
Dat wat betreft de winkel in vogelvlucht...

Mijn website
Voor de website geldt nog meer dan voor de fysieke winkel, ‘...laat de website een spiegel zijn van de winkel’. Met andere woorden de online klanten moeten het gevoel hebben dat ze in de winkel zijn. Mede doordat uw winkelend publiek voor meer dan tachtig procent uit de omgeving komt en weten hoe de winkel eruit ziet, door het kleurgebruik, logo en algehele winkelstijl. Een algemene ‘webshop’ gaat misschien wel werken maar dan alleen voor de koper om een product te kopen dat op dat moment nodig is. Maar een winkelbeleving geven aan de online klant waarbij ze het vertrouwde gevoel hebben om bij hun winkel wat te kopen moet ook voor de winkelier voldoening geven.

Voor vragen over Fase 1, Fase 2 of over andere diensten van WCKB kunt u het vragen formulier invullen.

McEd