Dit was eind 2020: En weer komen er geluiden dat de stenen winkels blijven bestaan, maar die winkels moeten wel meer bieden. Niet zo zeer in het assortiment dan wel aan het winkelend publiek. Maar er blijft te weinig beweging zichtbaar bij de winkeliers. Het WCKB biedt de winkeliers een virtuele warenhuis aan voor minder dan een avondje uit eten per maand.
Er zijn signalen dat de winkeliers die toch al een soort van click & collect hadden beter uit de crisis komen dan winkeliers die dat niet aanbieden. Citaat van Ayden.
Inmiddels eind 2022, nu is het duidelijk zichtbaar dat de stenen winkels zonder webwinkel het niet redden – in ieder geval het geweldig zwaar hebben. Nu helemaal met de energieproblemen waar we in zitten. Des te belangrijker is het dat de winkel ook online te vinden is, wckb kan deze winkeliers gratis adviseren en de mogelijkheden aanreiken die de grootste kans maken tot herstel van de verkoop.. Daarvoor worden meerdere kanalen aangeboord om de ruchtbaarheid zo groot mogelijk te maken. Daarnaast is er uiteraard de mogelijkheid om gezamenlijk met andere winkeliers een warenhuis te vormen waardoor de kosten gespreid worden over de verschillende winkeliers die het warenhuis vullen.
De belangrijkste punten op een rij
Veruit de beste manier is om samen met drie, vier of vijf andere winkeliers, die ieder een eigen etage krijgen, dit virtuele warenhuis te bezetten.
De allerbelangrijkste punten
De kosten: Website gratis wanneer de winkelier de product foto’s en productteksten zelf aanlevert.
Optie: –Non profit – Magazijnbeheer en verzendklaar maken – Non-profit – drukwerk voor bij de verzendingen – Non-profit – Digitaal- en drukwerk advertenties voor feestdagen – Non-profit – winkel restylen.