• (0251) 82 34 69
  • info@wckb.nl

FASE 2 – Ons Warenhuis Onze Website

FASE 2 – Ons Warenhuis Onze Website

Ons Warenhuis - Onze Website

03-​09-​2022

In navolging op Fase 1 – Onze Winkel Onze Website is hier Fase 2 – Ons Warenhuis Onze Website.
Om de kosten te drukken van reclame materiaal (fysiek en/​of digitaal) en de onderhoud van de website is het een goed idee om samen met uw collega’s uit de winkelstraat dit project te starten. Dan hebben we het over het virtuele warenhuis. Dat warenhuis dat geleid wordt door de winkeliers die allemaal hun eigen fysieke winkel hebben (al dan niet met een eigen website). Een warenhuis waar, op bijvoorbeeld vijf etages, verschillende soorten producten te koop zijn is voor het winkelend publiek interessanter dan vijf verschillende winkels te bezoeken. In het geval van vijf verschillende webshops waar de klant van de ene naar de andere site moet en bij elke site apart af moet rekenen is behoorlijk tijdrovend voor de klant.
Dat probleem speelt niet bij virtueel warenhuis, waar de klant gewoon tussen de afdelingen kan blijven bewegen en er zelf voor kiest om op een etage af te rekenen of gewoon bij de uitgang van het warenhuis. Dat scheelt uiteindelijk tijd voor de klant.

Van winkelier tot warenhuismanager
Wanneer u samen met 3- 4- of 5 collega winkeliers de handen ineen slaat om een virtuele warenhuis op te zetten dan hebben wij al een leeg warenhuis voor u staan.
Zo’n warenhuis heeft grote voordelen:

  1. De kosten worden verdeeld over het aantal winkeliers die elk een etage gebruiken;
  2. Het winkelend publiek gaat eerder naar een andere etage waar haar of zijn interesse vanuit gaat dan naar een andere winkel (ook digitaal);
  3. De mogelijkheid om te betalen per etage of bij de uitgang van het warenhuis;
  4. De verscheidenheid aan producten maken de kans groter dat de klant binnen het warenhuis blijft;
  5. [Optie] Winkeliers (etage managers) zullen ideeën makkelijker met elkaar uitwisselen, omdat er ook waarschijnlijk overleg met elkaar zal zijn (als dat wenselijk is). Wanneer het om website technische zaken gaat moet daar een medewerker van WCKB aanwezig zijn;
  6. [Optie] Winkeliers kunnen (als er te weinig ruimte in de fysieke winkel is) gebruik maken van een aparte opslag faciliteit, die altijd in de nabijheid zal zijn;
  7. [Optie] Wanneer er meerdere winkeliers gebruik willen maken van een aparte opslag kan er een inpak- en verzending regeling getroffen worden. Waardoor de bestelling, die digitaal aankomt bij de opslag, meteen verzendklaar gemaakt kan worden en met verschillende vervoersmaatschappijen verzonden kan worden;
  8. [Optie] Bij optie 6 en 7 is gekoppeld een voorraadbeheersysteem die zorgt ervoor dat de voorraad van elke winkelier direct inzichtelijk is. Iedere winkelier krijgt zijn of haar eigen inlog om hun voorraad digitaal te controleren. En uiteraard ook hun eigen toegangscode bij de opslagfaciliteit;
  9. [Optie] Het voorraadbeheersysteem kan per winkelier uitgebreid worden om ook de voorraad in de winkel bij te houden. Het voordeel is uiteraard dat het tellen van de voorraad niet handmatig gedaan hoeft te worden. En dat alle gegevens keurig digitaal zijn opgeslagen.

Het aantal opties is meer dan hier beschreven staat, wel zijn dat de meest belangrijke. Er zijn ook financiële opties, dat hangt samen met de door u gevraagde producten en of diensten. Daarnaast zijn ook de eerdere diensten die u afgenomen heeft van WCKB zoals bijvoorbeeld één van de producten of diensten uit ‘Fase 1’.
Verder moet niet onvermeld blijven dat WCKB altijd tijd inruimt om goed te overleggen en te bespreken met u als winkelier wat de mogelijkheden zijn. In de eerste plaats gaat het om het goede gevoel en verwachtingen van u als winkelier.

Voor vragen over Fase 1, Fase 2 of over andere diensten van WCKB kunt u het vragen formulier invullen.

McEd